سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
اوقاف

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف استان قزوین گفت: چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در رشته‌های اذان، دعا خوانی، حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن و همچنین رشته‌های ترتیل و قرائت به مدت دو روز در قزوین در حال بارگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوروزی اظهار کرد: چهل و هفتمین مسابقات قرآن کریم مرحله استانی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه در حال برگزاری است.

وی افزود: مرحله شهرستانی این مسابقات ۴۰ روز پیش انجام شد و برگزیدگان به مرحله استانی راه یافتند و دوشنبه ۱۹ شهریورماه خواهران و امروز سه‌شنبه ۲۰ شهریور برادران به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف استان قزوین تشریح کرد: در رشته‌های اذان، دعاخوانی، حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن و همچنین رشته‌های ترتیل و قرائت متسابقین آزمون خواهند داد.

نوروزی ادامه داد: در مرحله شهرستانی مجموعا ۹۷۴ شرکت‌کننده داشتیم که از این تعداد ۹۴ از مجموع خواهران و برادران به مرحله استانی راه پیدا کردند که این از مجموع ۴۲ نفر بانوان و ۵۲ نفر از آقایان هستند.

این مسئول بیان کرد: اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف استان قزوین امشب هم‌زمان با پایان رقابت بخش برادران در سالن احسان ماندگار اداره اوقاف شهرستان قزوین برگزار خواهد شد و نفرات راه یافته به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر داوران بومی، از استان‌های دیگر همچون البرز و زنجان و تهران هم برای قضاوت این دوره دعوت شده‌اند، اضافه کرد: در هر رشته نفرات اول تا سوم برای مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمامی استان‌ها باید مرحله شهرستانی را برگزار کنند هنوز تاریخی برای مرحله کشوری مشخص نشده است و به محض تعیین تاریخ به متسابقین اعلام خواهد شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha